Esmaspäev, 1. juuni 2020

Kokkuvõte maist 2020. Vigastused ei parane.

Mai. Lootsin joosta vähemalt 2 poolmaratoni, ideaali puhul maratonigi. Kuid läks nagu läks. Vigastus võimaldas läbida poolmaratoni vaid korra. Kanna alt leiti rõntgenis  2 eksostoosi. Üks neist ka käega katsudes tunda. Mingi lahtine tükk, liigub kudede vahel krõmps-krõmps. Ei saa seetõttu eriti joosta. Väga raske on ka seista, kükitada, sundasendis tööd teha. See toob tugeva kannavalu paariks päevaks. 10. juunil on aeg ortopeedi juures, eks siis näe, mis saab. Sinnamaani püüan joosta vähe. Ka kõndimine ei mõju jalale hästi. Lisaks on probleem alles parema jala säärega. Sinna tekkib valu kui mitu päeva järjest joosta. Valu ja väsimus. Samas ei suuda määratleda, milline lihas jamab. Vahel ei saa seetõttu jalale joostes astuda, liiga valus.
Siiamaani võitlen nohuga, mingi imeliku tõvega ja väsimusega. Eile oli väsimus nii tugev, et ei suutnud millelegi olulisele mõelda, vaid pidin mitmel korral pikali viskama ja magama. No mis hea tuju selline elu ikka tekitab? 

Samas liikuda suutsin mais rohkem kui aprillis. Kõndisin 75 ja jooksin 141 km. Läbisin ühe poolmaratoni, mitu virtuaal 10 km-t. 

1. mail jooksin aeglaselt 13,15 km ajaga 1.19.52. Keskmine km aeg 6.04, pulss 136/159, tõusumeetreid 125. Lõpuosa natuke kiiremalt, samas kiireima km aeg oli vaid 5.28. Ei püüdnudki tempot üles ajada.

2. mail jalutasin abikaasa ja koertega 8,03 km. Õhtul jooksin 5,01 km ajaga 27.54. Km keskmine aeg 5.34, pulss 136/159, tõusumeetreid 33. Algus aeglane, edasi pidevalt tõusvas tempos. Kiireim oli viimane km ajaga 4.55. 


3. mail jalutasin 5,27 km. Hiljem jooksin 5 km ajaga 28.12. Km keskmine aeg 5.38, pulss 136/156, tõusumeetreid 33. Kiireim km viimane ajaga 4.46. 

4. mail jalutasin 10,11 km. 

5. mail jooksin 5,31 km ajaga 28.08. Km keskmine aeg 5.18, kiireim km viimane ajaga 4.39. Kuna kella ei kasutanud, siis aeg ei ole nii täpne ning puuduvad pulsi ning kõrguse andmed.

6. mail jalutasin 5,22 km. 

8. mail jooksin Maastikumaratoni 10 km distantsi oma valitud rajal ajaga 51.21. Km keskmine aeg 5.08, pulss 146/179. Pulsi näit pole samas õige, sest pikka aega mõõtis valesti. Tõusumeetreid 51, laskumise meetreid sel korral rohkem ehk 119. Sellest on tehtud ka eraldi postitus. 

9. mail jalutasin 6,5 km.

10. mail jooksin rahulikult 10,55 km ajaga 1.03.32. Km keskmine aeg 6.01, pulss 128/153, tõusumeetreid 94. Kiireim km viimane, kus ka tegelikult pingutasin vaid lõpuosas ajaga 5.21. 

13. mail jooksin taas 10,55 km ajaga 1.03.29. Keskmine km aeg 6.01, pulss 127/157, tõusumeetreid 75. Kiireim km viimane ajaga 5.01.

14. mail jooksin 5,01 km ajaga 26.29. Km keskmine aeg 5.17, pulss 135/155, tõusumeetreid 35. Pidevalt tõusvas tempos, kiireim km viimane 4.46.

Ülekilod on selgesti näha:


15. mail jooksin 10 km ajaga 1.00.48. Km keskmine aeg 6.05, pulss 124/145, tõusumeetreid 86. Kiireim km viimane 5.36.

18. mail jalutasin 5,26 km. 

19. mail jooksin koos Crisiga virtuaalpoolmaratoni. Vorm kehv ja ei läinud ka aega taga ajama, lihtsalt läbima. Kahjuks kell metsa all täpselt ei mõõtnud ja pidin seetõttu tegelikust rohkem jooksma. 21,2 km läbisin ajaga 2.12.42. Km keskmine aeg 6.16, pulss 132/154, tõusumeetreid 157. Ühtlane jooks esimesed 2/3 distantsist, edasi tõstsin natuke tempot. Kiireim km viimane ajaga 5.27. Soovisin samal nädalal veel ühe sellise joosta, et ka aprilli poolmaraton tagantjärele läbida, kuid kand ei võimaldanud.

20. mail jooksin 5,55 km ajaga 30.26. Km keskmine aeg 5.29, pulss 126/152, tõusumeetreid 37. Pidevalt tõusvas tempos, kus kiireim km oli taas viimane ajaga 4.42. 


22. mail jooksin hommiku poole 5,1 km ajaga 25.40. Km keskmine aeg 5.02, pulss 138/161, tõusumeetreid 37. Tahtsin joosta võimalikult kiirelt, kuid seetõttu tõstsin tempot liialt järsult ja lõpuks ei jätkunud enam jõudu. Samas olin jooksuga enam-vähem rahul. Kiireim km 4.24.

Õhtul jooksin 10,1 km ajaga 59.01. Km keskmine aeg 5.50, pulss 125/149, Tõusumeetreid 90. Kiireim km viimane ajaga 5.09. 

23. mail jalutasin 5,6 km. 

24. mail jalutasin 8,3 km. Hiljem jooksin 7,77 km ajaga 46.08. Km keskmine aeg 5.56, pulss 121/142, tõusumeetreid 53. Tõusvas tempos, kus kiireim oli viimane km ajaga 5.26. 


25. mail jooksin 6,05 km ajaga 34.56. Km keskmine aeg 5.46, pulss 127/152, tõusumeetreid 38. Kiiremalt vaid viimane km ajaga 5.03. Jalg valus, nii vasaku jala kand kui parema jala säär. 

26. mail jalutasin 5,55 km.


27. mail jalutasime Crisiga 8,2 km. Õhtul jooksime koos 10,54 km ajaga 1.02.38. Km keskmine aeg 5.56, pulss 125/153, tõusumeetreid 96. Rahulik jooks aeglaselt tõusva tempoga, kiirendades vaid viimasel km-l. 5.09. Jalg sellises seisus, et otsustasin: mitu päeva enam ei jookse ja enne ortopeedi jooksen üldse harva. 


29. mail kõndisin 7.02 km.

Lootsin ikka minna Ventspilsi maratonile, mis toimub 21. juunil, kuid jala pärast vist ei julge minna. Nii kauge võistluse pärast poolmaratonile minna ka ei taha. Sinna on 7 tundi autosõitu. Kuigi Ventspils on juunis ilus, üks ilusamaid Läti linnu suvel. Olen seal käinud kahel korral. Esimesel korral sain enne vigastada ja suutsin poolmaratoni läbida vaid kõndides ajaga 2.43. Teisel korral olin enda kohta heas vormis ja läbisin maratoni ajaga 3.53 ja negatiivse splitiga. Eelmisel aastal olin vigastatud ja ei saanud seal käia, sel korral pole veel väga kindel. Lõpliku otsuse teen peale ortopeedil käimist. Muide, Ventspilsi maratoni rada on üks kergemaid. Mitte küll täielikult tasasel maal, aga peaaegu. Soovitan neile, kellele meeldivad väiksema osalusega maratonid. Lisaks on seal ka tempomeistrid. 

Venemaa võistluseid sel aastal ei tule üldse, praegu ju sinna pääs võimatu ja vaevalt enne aasta lõppu midagi muutub. 

Esimesele võistlusele lähen loodetavasti juulis, mil toimub Jelgavas ööjooks. Aga see vaid plaanis, mis tegelikkuses juhtub, selle üle saan palju teada peale ortopeedil käimist. Ei tea ju, mis selle lahtise tükiga kanna all ette võetaks. 

Millest see lahtine tükk? Ikka valest jalanõust veebruaris toimunud maratonil Moskvas. Üks pealtnäha pisiasi võib tuua tõsise vigastuse ja seda pikaks ajaks. Ostsin endale ka natuke pehmema kannaosaga tossud, zoom fly3. On tõesti parem joosta. 

Kohtumiseni!