reede, 1. juuli 2022

Kokkuvõte juunist 2022. Elva Südaööjooks, Kambja ja Rakvere.

Tere!

Juuni osutus imelikuks kuuks ja seda just seetõttu, et plaanid muutusid jooksvalt. Kõik ettevõetu pole osutunud õigeks, aga seis pole ka vilets.

Lubasin, et esimene võistlus toimub Kambjas 21. juunil ja seal 5 km. Esmalt juhtus aga nii, et läksin kaasa tütardega Rakverre, Liisi jooksis seal 10 ja Cris 21,1 km. Kohapeal aga selgus, et mul läks hammas verele. Kahjuks 10 km distantsile kohti ei olnud, alles oli vaid poolmaraton ja mingi Stebby 5 km, mis ajavõtuta ja medalita. Registreerisin end siiski 5 km distantsile. Ja eriti ei kahetse.

Stardis ronisin pea täitsa lõppu nagu mul tavaks. Rada osutus kergeks, kuid esimesed pool km ei saanud joosta, vaid tippida. Sellest ka esimese km aeg 6.30. Teadsin, et suudan joosta umbkaudu 28 minutiga, aga edasi osutus jooks kergemaks. 2. km ajaks sain 5.18. Kuigi enda meelest hoidsin end tagasi, et kanda säästa, siis 3. km ajaks tuli 5.08. Rada oli kerge ja alles lõpu poole tuli palju pööramisi. 4. km aeg 5.12 ja ma muudkui imestasin enda üle. Siiski ilmnes, et rohkem väga jaksu polegi ja viimane km tuli raske. Aeg tuli küll punnitamise tõttu hea, aga seal kusagil oli ka minu piir sellise tempoga. 5. km aeg 4.53 ja kogu distantsi lõppaeg rahuldavad 26.28.

Peale seda tundsin, et pole ikka Elva jooksuks valmis, kuna kand on tundlik. 17. juuni õhtul sõitsin rattaga Elva, et Crisi stardimaterjalid välja võtta. Aga oh häda, ei suutnud taas vastu panna. Registreerisin endki jooksule ja lootsin distantsi pooljoostes/poolkõndides siiski läbida.

Umbkaudu 22.30 jõudsime Elva, natuke jalutasime ja siis starti. Crisi unistus oli saada km keskmiseks ajaks umbkaudu 5.10, ise lootsin salamisi, et tunniga saaks hakkama. Start üsna mõistlikul ajal ehk 23.00. Kuigi võiks veel tunni jagu hiljem olla nagu aastal 2019.

Elvas on esimesed 3,5 km kerge, kuigi asfalt suuresti üsna viletsa kvaliteediga. Peale starti umbkaudu 0,3 km algab jooks kogu tänava ulatuses ja trügimist enam ei ole, enne mitu pööret ja segame üksteist korralikult. 1. km aeg 5.44, 2. km aeg 5.27 ja 3. km aeg 5,17. Edasi läheb varsti rada raskemaks, tõusukesed ja langused, pinnas pidevalt vahelduv. Kuna polnud nii pikalt jooksnud, siis otsustasin joosta pulsi järgi. Püüdsin, et üle 140 pulss ei läheks.

4. km aeg 5.37, millega jäin rahule. Jalg tunda ei andnud, seetõttu jätkasin jooksmist. Lootsin muidugi, et suudangi lõpuni joosta. 5. km aeg 5.37. Sel ringil ka joogipunkt. Edasi tõus Muusikakooli ette, siis haigla eest mööda ja taas väike tõus. 6. km aeg 5.26, 7. km aeg 5.32. Tundsin, et ehk suudan isegi 55 minutiga distantsi läbida. Kontrollisin tempot pidevalt, eriti hoolikas olin laskumistel, kuna siis tahab kand eriti tugevalt tee pinda tabada. Peale rasket tõusu tulid väga kiired laskumised, kus end väga tagasi hoidma pidin. 8. km aeg 5.24. 9. km tõi ajaks 5.28. 55 minuti lõppajast olin mõne sekundi vaid maas.

Edasi ümber Arbi järve, mille pinnas mulle üldse ei meeldi võistlusel. Viimased pöörded ja finiš! Viimasel pöördel ergutasin ka üht naisjooksjat, et ta hoogu juurde paneks, aga ta oli kahjuks üsna läbi. Viimase km aeg 5.21 ja kogu distansti läbimiseks kulunud aeg 54.56. Ühtpidi tore, teisipidi paha tunne ka. Enne haigestumist 2018 jooksin 10 km 47 minutit ja alla sellegi, nüüd võitlen 55 minutiga. Medal tegi headmeelt, esimene jooksumedal ikkagi sel aastal. Cris ületas ka oma soovitu ja jooksis natuke alla 50 minuti.

Mis edasi? Plaanisin Kambjas ka joosta 10, kuna see tundus veel kauge üritusena. Ajasin nädalad segi.

21. juunil kell 17 tuli telefoni aga teade, et tunni pärast algab Kambjas jooksuvõistlus. Arvasin, et see nädala pärast, aga nüüd ühtäkki vaja kohe autosse istuda ja Kambja sõita. Hea, et oli vaba auto kodus. Rattaga ei oleks jõudnud.

Kohapeal otsustasin, et jooksen ikkagi 10 võistlusena. Kuna seal rada väga raske, vähemalt minu jaoks, siis otsustasin, et hetkeotsused saavad mõjutama tempovalikut, jooksu või kõndi. Heli otsustas tulla ka peale oma jubedaid luumurde eelmise aasta augustis. Muidugi vaid kõndima, sest joosta ei saa ta siiani.

Number särgile ja varsti start. Kui esimene km on kergema poolne, siis edasi tulid muutused kiirelt. 2. km väga raske, tõusud sellised, et paljud kõnnivad neist üles. 3. ja 4. km natuke kergemad, aga kõrgus pidevalt rajal muutuv. 4. km lõpus algab kõige raskem, pikem ja järsem tõus Kopsumäe tippu ja siis viimased 0,5 km allamäge. Selliselt 2 ringi, joogipunkt esimest ringi lõpetades.

Esimese km aeg 5.59, 2. km aeg 6.31, 3. km aeg 5.44. Jooksin pikalt koos Ulviga, aga viiendal km-l läks ta mul eest ära. 4. km aeg 6.05. Esimese ringi aeg 29.12. Ringi pikkus umbes 4,75 km.

Teisel ringil oli raskem ja olin ka aeglasem, samas ringi teisel poolel kosusin. Ja mingil hetkel hakkasin taas Ulvi selga nägema. Ei plaaninud teda taga ajama hakata, aga vahe vähenes siiski pidevalt. Kopsumäe tõusul oli selge, et ta jääb liiga palju ette. Tõus ise selline, et ka kõndides läheb pulss väga kõrgele. Elasin selle tõusu siiski nii üle, et Ulviga vahe ei suurenenud ja laskumistel hakkas taga ajamine. Ta ka järele ei andunud, ja hoidis pisikese vahe lõpuni enda kasuks. Jäin talle alla 1,4 sekundit. Korra küll mõtlesin lõpu kurvis spurtida, aga sisekurvis polnud ruumi ja nii jäigi.

Lõppajaks sain 58.12 ehk siis teine ring siiski tsipake kiiremini. Osalejate vähesuse tõttu sain ka omavanuste seas teise ehk viimase koha ja toreda karika. Tõusumeetreid kogunes 174. Korralikku jooksurada suures ulatuses ei ole, jookseme heinal, murul, mätastel. Vahel on head sõkutud rada, aga vaid vahel. Kurtjaid peale minu ei tundu olevat. Cris, kes sel aastal töö tõttu ei osale, jooksis eelmisel aastal kõikidest tõusudest üles ja seda suudavad seal vähesed.

Siiski oli 2 nii väikese vahega joostud 10 km kannale liiast ja võtsin harjutamisel natuke hoogu maha.

Juunis mängisin 3 korda korvpalli, kokku 4 ja pool tundi, käisin ka korra ujumas. Ujumist mõõtis kell minu arvates valesti.  Kõndisin 75 km, aega kulus selleks kokku 15 tundi ja 34 minutit. Jooksin 19 korda ja läbisin 101,77 km. Aega kulus selleks 9 tundi ja 41 minutit. Seega keskmine kiirus natuke üle 10 km/h. Kuna võhma eriti lühikeste distnatsidega ei treeni, siis proovisin palju rattaga sõita. Rattal läbisin juunis 539 km, aega kulus selleks 25 tundi ja 25 minutit. Kiirus madal, aga siiski väike areng toimunud. Läbitavad distantsid 11 ... 45 km pikad.

Järgmine Kambja jooks toimub juba 5. juulil, sinnani üle 5 km korraga ei jookse. Ehk suudan siis taas seal läbida 10 ja kanda kahjustamata. Rohkem võistluseid ei näe esialgu tulemas. Pühajärve küll on, aga vahe Kambjaga liiga väike ja jala tõttu sel ei osale.

Ostsin ka uue spordikella, mis eelmisega võrreldes (Fenix 5+) on osutunud oluliselt täpsemaks.